SECTIUNEA 1: Cerinte legale
privind continutul planului de gestionare
In conformitate cu legislatia
in vigoare, planurile de gestionare a deseurilor contin, dupa caz, si luand in
considerare nivelul geografic si acoperirea zonei de planificare, cel putin urmatoarele:
a) tipul deseurilor pe
coduri, cantitatea si sursa deseurilor generate, precum si o evaluare a evolutiei
viitoare a fluxurilor de deseuri;
b) schemele existente de
colectare, tratare si principalele instalatii de eliminare a deseurilor
rezultate din activitatile medicale;
c) o evaluare a necesarului
de scheme de colectare, infrastructura necesara si, daca este cazul, investitiile
legate de acestea;
d) informatii suficiente cu
privire la criteriile de identificare a amplasamentelor si capacitatii instalatiilor
de tratare si/sau eliminare a deseurilor rezultate din activitatile medicale;
e) politici generale de
gestionare a deseurilor rezultate din activitatile medicale, inclusiv
tehnologii si metode planificate de gestionare a deseurilor sau politici
privind deseurile care ridica probleme specifice de gestionare.
De asemenea, Planul de
gestionare a deseurilor rezultate din activitatile medicale poate contine, luand
in considerare nivelul geografic si acoperirea zonei de planificare, urmatoarele:
a) aspectele organizationale
legate de gestionarea deseurilor, inclusiv o descriere a alocarii responsabilitatilor
intre actorii publici si privati care se ocupa cu gestionarea deseurilor;
b) o analiza a utilitatii si
a adecvarii utilizarii instrumentelor economice si de alta natura pentru
rezolvarea diverselor probleme legate de deseuri, luand in considerare
necesitatea mentinerii unei bune functionari a pietei interne;
c) utilizarea unor campanii
de sensibilizare si de informare adresate publicului larg sau unor categorii
speciale.
SECTIUNEA a 2-a
Planul de gestionare a deseurilor rezultate din activitatile medicale
(propunere de continut)
1. Informatii generale privind unitatea
sanitara
2. Situatia actuala privind gestionarea
deseurilor rezultate din activitatile unitatii sanitare
2.1. Proceduri si practici existente
2.2. Responsabilitati privind gestionarea
deseurilor
2.3. Tipurile deseurilor pe coduri si
cantitati de deseuri rezultate din activitatile medicale
2.4. Localizarea si organizarea
facilitatilor de colectare si stocare temporara a deseurilor rezultate din
activitatile medicale
2.5. Modul de tratare prin decontaminare
termica la temperaturi scazute (abur, aer cald etc.) si modul de eliminare a
deseurilor rezultate din activitatile medicale
3. Obiective strategice privind gestionarea
deseurilor rezultate din activitatile medicale
3.1. Prevenirea generarii deseurilor
3.2. Colectarea, stocarea temporara,
tratarea prin decontaminare termica la temperaturi scazute, analizarea
rezultatului decontaminarii, eliminarea deseurilor rezultate din activitatile
medicale
4. Masuri privind gestionarea deseurilor
rezultate din activitatile medicale
4.1. Colectarea deseurilor rezultate din
activitatile medicale
4.2. Stocarea temporara a deseurilor
rezultate din activitatile medicale
4.3. Transportul intern al deseurilor
rezultate din activitatile medicale
5. Identificarea si evaluarea optiunilor
existente de tratare prin decontaminare termica la temperaturi scazute si
eliminarea deseurilor rezultate din activitatile medicale
6. Proceduri pentru situatii de urgenta
6.1. Împrastieri accidentale de deseuri
infectioase
6.2. Împrastieri accidentale de chimicale
periculoase
7. Instruirea personalului
8. Estimarea costurilor privind gestionarea
deseurilor rezultate din activitatile medicale
9. Planul de actiune
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu